Skip to content

arborele.ro

Conectează-te cu natura

  • Acasa
  • AFACERI
  • CASA ȘI GRĂDINĂ
  • FINANCIAR
  • GASTRONOMIE
  • HORECA
  • MARKETING
  • PE ROȚI
  • PRESTĂRI SERVICII
  • OFERTE
  • SĂNĂTATE
  • SPORT
  • ȘTIRI
  • TURISM
  • Toggle search form

Amintiri despre Uzinele 23 August (fosta Malaxa)

Posted on By

[ad_1]

DEMN DE ȚINUT MINTE: Uzinele românești Uzinele 23 August (fosta Malaxa, în prezent FAUR) au fost un producător important de locomotive diesel, atât cu transmisii electrice, cât și hidraulice. Acestea din urmă au fost echipate cu convertizoare de cuplu Voith construite sub licență și au acoperit o gamă largă de puteri nominale, de la 100 la 2400 CP. Acestea erau desemnate LDH (care însemna Locomotiva Diesel Hidraulica – nu este nevoie să traducem…) plus un număr dat aproximativ de puterea nominală împărțită la zece. Au fost construite în număr mare, pentru căile ferate române de stat CFR, industrie și export. Unele au avut echivalentul lor cu ecartament îngust.

Tipul LDH45 era similar cu mai puternicele LDH55 și LDH70 (acestea din urmă folosite și în Polonia) și se deosebea în principal prin motorizare: Maybach MB836Bb cu șase cilindri în linie, construit sub licență, cu motor diesel cu șase cilindri în linie. În exterior, aceste trei tipuri erau destul de greu de distins. Același motor principal a fost utilizat și la locomotiva cu ecartament îngust L45H, importată în Polonia în număr destul de mare (clasa PKP Lxd2). LDH45 a fost în principiu un comutator mediu, care putea fi utilizat și cu trenuri ușoare. Datorită încărcăturii reduse pe osie, a fost deosebit de util în special la instalațiile industriale mai mici, pe șine slabe. Prototipul a fost scos din uz în 1966, iar producția a continuat până în 1993, totalizând 754 de exemplare. Majoritatea – 465 – au mers la diverse unități industriale din România. CFR a achiziționat doar douăzeci (clasa 86), care au fost folosite pentru manevre. Cinci exemplare ușor modificate, denumite LDH45 MM, au fost furnizate metroului din București. Câteva locomotive de acest tip au fost vândute ulterior către diverși operatori privați. Restul au fost destinate exportului în următoarele țări:

– Ungaria: 190 de exemplare (160 pentru căile ferate de stat MÁV, trei pentru GySEV și 27 pentru industrie);

– Cehoslovacia: 31 de exemplare, toate pentru industrie (clasa 748.45, deja retrasă);

– Polonia: 26 de exemplare (a se vedea mai jos);

– Egipt: 11 exemplare;

– Turcia: trei exemple;

– Austria: două exemple;

– Elveția: un exemplu.

Cifrele de producție au fost preluate de pe www.le-rail.ch (a se vedea referințe).

LDH45 poloneze și-au păstrat denumirea de fabrică și au primit numere de serviciu consecutive. Toate au mers în industrie, majoritatea la diverse oțelării. Se știu puține lucruri despre serviciul lor și majoritatea au fost deja retrase din uz. Conform www.kolejowaklatka.org, la momentul redactării acestui articol se știa că mai există patru exemplare. În ceea ce privește LDH45-012 (fabrica de zahăr Otmuchów), LDH45-024 (Cargosped Braniewo) și LDH45-026 (CTL Logistics), nu sunt disponibile detalii despre serviciul lor actual și este posibil ca acestea să nu mai fie utilizate. LDH45-025, livrat inițial fabricii de plăci aglomerate Kronopol din Żary (în prezent o divizie a Swiss Krono), a fost vândut în februarie 2013 către SKPL (Asociația pentru trafic feroviar local) cu sediul în Kalisz și este utilizat în traficul local de marfă.

foto: Locomotive Românești/Facebook

Articolul Amintiri despre Uzinele 23 August (fosta Malaxa) apare prima dată în Bucuresti Business – Despre afaceri. Zi de zi.

[ad_2]

Source link

ȘTIRI

Navigare în articole

Previous Post: Primul bilet 100% digital in transportul public din Bucuresti
Next Post: Reabilitarea termica a blocurilor din Sectorul 1, „cu piciorul pe acceleratie”

More Related Articles

Gauri în urechi: unde poți să ți le faci și ce trebuie să știi înainte? ȘTIRI
Carrefour construiește un portofoliu de pâini de specialitate împreună cu parteneri locali ȘTIRI
ADATA colaborează cu Intel și principalii producători de plăci de bază pentru a oferi o experiență de overclocking fără probleme ȘTIRI
Cum se pot pregăti consumatorii pentru 2025? ȘTIRI
ATEN UC3310 – singura matrice pentru camere UVC de pe piață cu comutare flexibilă între 2 camere USB 4K ȘTIRI
Masajul Anticelulitic: Secretul Siluetei Perfecte la ThaiCo Spa ȘTIRI
  • Arta de a crea un meniu complet pentru o seară specială: Sfaturi și rețete
  • Soluții eficiente pentru companiile care își trimit angajații în deplasări prelungite
  • Peste 10.000 de participanți și 80 de mici producători locali, în a treia ediție a festivalului Suflet de România – VIDEO
  • Secretele preparării mâncărurilor rafinate: Trucuri de la bucătari profesioniști
  • Colete.ro: Gateste si trimite copilului tau dulciurile preferate
  • Ghid practic pentru gestionarea finanțelor personale
  • Peste 10.000 de participanți și 80 de mici producători locali, în a treia ediție a festivalului Suflet de România – VIDEO
  • Ghidul complet pentru optimizarea spațiului de lucru acasă
  • Patru lucruri de știut înainte să închiriezi un autocar
  • Ghidul de bricolaj: Cum să-ți renovezi casa pas cu pas
  • Secretele gestionării eficient a costurilor în fermă pentru a crește profitabilitatea
  • Vara se mănâncă salată, așa că îți trebuie un bol comandat de la Snick Ambalaje
  • Cum să îți protejezi culturile de ploi torențiale și inundații
  • Trei pași simpli înainte de a închiria un autocar/microbuz
  • Trei pași simpli înainte de a închiria un autocar/microbuz
  • Ce să faci pentru a asigura o recoltă de calitate în fiecare an
  • Cum să îți îmbunătățești sistemele de depozitare a produselor agricole
  • Peste 10.000 de participanți și 80 de mici producători locali, în a treia ediție a festivalului Suflet de România – VIDEO
  • Când este momentul optim pentru aplicarea tratamentelor împotriva buruienilor
  • Ploiesti: Coral Impex execută lucrări de dezinsecție, combatere țânțari, în spațiile publice din oraș, în perioada 20-31 mai a.c.

[email protected]

Copyright © 2025 arborele.ro.

Powered by PressBook Green WordPress theme

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.OkPrivacy policy